• Kdo jsme?

    Kdo jsme?

    Jsme školské poradenské zařízení, které poskytuje pedagogicko-psychologické a speciálně pedagogické poradenství a pomoc v oblasti výchovy a vzdělávání dětí, žáků a studentů.

    Číst dále
  • 1

Úvodní slovo

Poskytované služby

  • Pravidelné pracovní setkání pro školní metodiky prevence základních a středních škol (2x ročně)
  • Informační servis o aktualitách v oblasti primární prevence
  • Metodické vedení a konzultace práce metodiků prevence na základních a středních školách
  • Metodická pomoc při tvorbě preventivních programů škol
  • Pomoc s řešením aktuálních problémů souvisejících s výskytem sociálně patologických jevů na školách
  • Konzultace pro žáky a rodiče v oblasti etopedické péče
  • Zprostředkování kontaktů na organizace z oblasti primární prevence
  • Doporučování odborné literatury vč. internetových odkazů

Z kapacitních důvodů nejsme schopni poskytovat primárně preventivní programy, mapovat sociální klima ve třídách a provádět preventivní práci se třídami. Neposkytujeme také krizovou intervenci.


Minimální preventivní program


Metodické pokyny


Publikace a prezentace


pdfSeznam literatury určené zejména pro MP162.39 KB


pdfUžitečné webové odkazy114.74 KB


Adesář poskytovatelů sociálních služeb

Komplexní psychologická a speciálně pedagogická diagnostika

  • Diagnostika školní zralosti
  • Diagnostika dětí předškolního věku z důvodu nerovnoměrného vývoje
  • Diagnostika dětí předškolního věku, žáků základních a středních škol s problémy v adaptaci, s výchovnými problémy, včetně specifických poruch chování
  • Diagnostika žáků základních a středních škol s výukovými problémy, včetně specifických poruch učení a žáků neprospívajících
  • Psychologická a speciálně pedagogická diagnostika jako podklad
    • pro integraci žáků se specifickými poruchami učení a chování nebo pro specializovanou péči v rozsahu integrace
    • pro návrhy na zařazování a přeřazování žáků se specifickými poruchami učení a chování do škol, tříd, oddělení, studijních skupin s upravenými vzdělávacími programy
  • Diagnostika jako podklad pro pomoc žákům základních a středních škol v případech komplikací při volbě další školy či povolání
  • Diagnostika žáků základních a středních škol s osobnostními a sociálně vztahovými problémy
  • Diagnostika sociálního klimatu třídních kolektivů jako podklad pro tvorbu nápravných programů - dočasně není poskytováno
  • Diagnostika mimořádného nadání žáků

Psychologická a speciálně pedagogická intervence

  • Poradenská intervence (včetně telefonické) u dětí předškolního věku, žáků základních a středních škol, zákonných zástupců a pedagogických pracovníků v životní krizi a individuální pomoc těmto jedincům při zpracování krize v případech, kdy negativně ovlivňuje vzdělávání dítěte nebo žáka
  • Individuální práce s dětmi předškolního věku s nerovnoměrným vývojem, s obtížemi v adaptaci apod.
  • Základní individuální reedukace žáků se specifickými poruchami učení, jejichž problémy vyžadují odborně mimořádně náročnou speciálně pedagogickou péči
  • Individuální práce s žáky základních a středních škol s obtížemi v adaptaci, s osobnostními, sociálně vztahovými a podobnými problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání
  • Kariérové poradenství pro žáky základních a středních škol
  • Poradenské nebo terapeutické vedení rodin s dítětem nebo žákem (v případech problémů, které negativně ovlivňují vzdělávání dítěte nebo žáka)
  • Poradenské konzultace a krátkodobé poradenské vedení zákonných zástupců dětí předškolního věku a žáků základních škol, kterým je poskytována diagnostická a intervenční péče poradny

Informační a metodická činnost. Příprava podkladů pro vzdělávací opatření, dokumentace apod.

  • Metodické vedení práce výchovných poradců a školních metodiků prevence v základních a středních školách
  • Příprava podkladů
    • pro mateřské, základní a střední školy u žáků se specifickými poruchami učení a chování
    • pro zařazení žáků se specifickými poruchami učení a chování do škol, tříd, oddělení, studijních skupin s upravenými vzdělávacími programy
  • Zpracování zpráv o žácích pro zákonné zástupce, školy a další instituce v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů
  • Vedení dokumentace, evidence a administrativa související se standardními činnostmi v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů
  • Metodická pomoc při tvorbě preventivních programů škol

Programy nabízené pracovníky PPP Žatec

  • KUPREV – individuální primárně preventivní program pro děti od 4 let do zahájení povinné školní docházky i pro děti mladšího školního věku, zaměřený na orientaci v čase, prostoru a upevnění vlastní identity; poskytuje i orientaci vědomostní a sociální
  • KUPOZ – individuální program pro rozvoj pozornosti, zrakového a sluchového vnímání, psychomotorického tempa, paměti, logického myšlení a vyjadřovacích schopností u dětí s LMD ve věku 8 – 12 let
  • NÁPRAVA SPECIFICKÝCH OBTÍŽÍ - skupinové či individuální nápravy vývojových poruch učení (dyslexie, dysortografie, dyskalkulie) a specifických obtíží. Jde o nácvik funkcí důležitých pro učení se čtení psaní a počítání (rozvoj smyslového vnímání – zrakové a sluchové vnímání i rozvoj poznávacích funkcí – paměť, myšlení, pozornost).
  • ROZVÍJEJÍCÍ KURZ PRO PŘEDŠKOLÁKY -  kurz je zaměřen na přípravu dítěte pro vstup do 1. třídy základní školy, zejména u dětí po odkladu školní docházky. Kurz je rozdělen do 15 lekcí (1 lekce trvá cca 1 hodinu, následně probíhá rozhovor s rodičem vč. předání materiálů k procvičování), lekce se koná 1x týdně. Kurz je zaměřen na rozvoj motorických dovedností, myšlení a řeči, pravolevé a časoprostorové orientace, na rozvoj předmatematických představ, pozornosti, zrakového a sluchového vnímání. Rozvoj dovedností probíhá formou různých pohybových, herních a jiných aktivit. Kurz probíhá ve skupinkách 3 - 4 dětí. Dle kapacitních možností poradny a v případě potřeb dítěte ho lze provádět i individuálně.
  •  ROPRATEM (program pro ROzvoj PRAcovního TEMpa) – cílem programu je zrychlení pracovního tempa dítěte podporou jeho schopností i dovedností a rozvojem oslabených oblastí. Nácvik je doporučován především žákům základních škol od 3. do 9. třídy. Pomalé pracovní tempo může být důsledkem různých percepčních a percepčně motorických oslabení, proto je ROPRATEM zaměřen na schopnost rychlejšího a bezchybného zpracování dat, porozumění čtenému,  schopnost organizovat si práci, rozvoj logického myšlení, soustředění a pozornost, zrakové rozlišování, zrakovou paměť, intermodalitu (schopnost přepínat mezi různými způsoby vnímání), serialitu (práce s posloupnostmi), plošné vnímání, grafomotoriku a vizuomotorickou koordinaci, sebekontrolu a práci s chybou. Program je koncipován jako tříměsíční každodenní individuální nácvik pod vedením pedagogického pracovníka, ale především samotných rodičů, kteří budou po zacvičení s dítětem pracovat doma a dodržovat všechny pokyny uvedené v Metodické příručce.

Pozvánky

 

 

Jak zažádat o vyšetření v PPP Žatec?

Kdo podává žádost?
  • Pokud se jedná o nezletilé dítě, může ho objednat pouze zákonný zástupce.
  • Zletilý žák (starší 18-ti let) se objednává do poradny sám.

Jak (a kde) se mohu objednat?

Telefonicky (+420 602 172 208, +420 773 047 305), e-mailem (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.) nebo osobně na adrese: Smetanovo náměstí 331, 438 01 Žatec. V případě objednání prostřednictvím e-mailu využijte náš formulář žádosti o vyšetření


Co je třeba sdělit?
  • základní údaje dítěte/žáka (jméno, kontaktní adresu, školu, třídu, třídního učitele, tel.č.)
  • zda již bylo dítě v naší poradně vyšetřeno ( a ve kterém roce)
  • zda již dítě absolvovalo jiné psychologické, speciálně pedagogické nebo další odborné vyšetření v jiném zařízení
  • jaký je důvod žádosti o vyšetření - nebojte se popsat problém vlastními slovy (takový popis bývá často výstižnější než snaha o odborné pojmenování problému)

K objednání do poradny není potřeba doporučení lékaře nebo školy.

Na vyšetření s nezletilým dítětem vždy musí dorazit jeho zákonný zástupce (biologická matka, biologický otec, pěstoun/ka – ti musí doložit rozhodnutí soudu o svěření do péče), v případě střídavé péče musí na vyšetření s dítětem dorazit oba rodiče. Nelze s dítětem poslat kohokoliv jiného (prarodiče, tetu, strýce, staršího sourozence, nevlastního otce/matku aj.), v takovém případě nebude dítě vyšetřeno.

V případě, že se zákonný zástupce ze závažných důvodů (vážná nemoc, dlouhodobá práce v zahraničí) nemůže na vyšetření se svým dítětem dostavit, lze ve výjimečných případech využít plné moci pro jinou osobu, plná moc musí být notářsky ověřená.

pdfPlná moc PPP580.43 KB

V případě, že dítěte bylo před vyšetřením v PPP Žatec vedeno v jiné organizaci (pedagogicko-psychologická poradna, speciálně pedagogické centrum) je vhodné, aby rodič požádal o převedení dokumentace, viz formulář.

pdfPřevedení spisové dokumentace430.14 KB