Nabídka služeb

  • Komplexní psychologická a speciálně pedagogická diagnostika

    • Diagnostika školní zralosti
    • Diagnostika z důvodu zařazení do přípravné třídy
    • Diagnostika dětí předškolního věku, žáků ZŠ a SŠ s problémy v adaptaci, s výchovnými problémy včetně SPCH
    • Diagnostika žáků ZŠ a SŠ s výukovými problémy, včetně SPU a žáků neprospívajících
    • Psychologická a speciálně-pedagogická diagnostika jako podklad pro nastavení podpůrných opatření dle Vyhlášky č. 27/2016 v platném znění
    • Diagnostika jako podklad pro pomoc žákům ZŠ a SŠ v případech komplikací při volbě další školy či povolání
    • Diagnostika žáků ZŠ a SŠ s osobnostními a sociálně vztahovými problémy
    • Diagnostika mimořádného nadání žáků

  • Psychologická a speciálně pedagogická intervence

    • Poradenská intervence (včetně telefonické) u dětí předškolního věku, žáků ZŠ a SŠ, zákonných zástupců a pedagogických pracovníků v životní krizi a individuální pomoc těmto jedincům při zpracování krize v případech, kdy negativně ovlivňuje vzdělávání dítěte a žáka.
    • Individuální a skupinová práce s dětmi předškolního věku s nerovnoměrným vývojem, s obtížemi v adaptaci apod.
    • Individuální a skupinová práce s dětmi s OŠD při přípravě na školní docházku (Rozvíjející program)
    • Základní individuální reedukace žáků s SPU, jejichž problémy vyžadují odborně mimořádnou a náročnou speciálně pedagogickou péči
    • Individuální práce s žáky ZŠ a SŠ s obtížemi v pozornosti, adaptaci, s osobnostními, sociálně vztahovými a podobnými problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání
    • Kariérové poradenství pro žáky ZŠ a SŠ
    • Poradenské vedení rodin s dítětem nebo žákem (v případech problémů, které negativné ovlivňují vzdělávání dítěte nebo žáka)
    • Poradenské konzultace a krátkodobé poradenské vedení zákonných zástupců dětí předškolního věku a žáků ZŠ, kterým je poskytována diagnostická a intervenční péče poradny.
    • Psychologické konzultace a rodičovské vedení. Individuální psychologické konzultace pro děti, žáky i studenty, kteří se potýkají s problémy osobnostními či vztahovými (v rodině, ve škole, ve vrstevnické skupině apod.), které mohou mimo jiné negativně ovlivňovat i jejich výukové možnosti. Rodičům dětí a studentů s výchovnými problémy nabízíme možnost rodičovských konzultací a edukativního vedení.

  • Informační a metodická činnost. Příprava podkladů pro vzdělávací opatření, dokumentace apod.

    • Informační a metodická činnost
      • Metodické vedení práce výchovných poradců a školních metodiků prevence v ZŠ a SŠ
      • Spolupráce a metodické vedení vyučujících pracujících s žáky s SPU a SPCH
      • Spolupráce s MŠ – konzultace, metodické vedení
      • Příprava podkladů k nastavení podpůrných opatření dle Vyhlášky č. 207/2016 Sb. v platném znění
      • Zpracování Zpráv a Doporučení o žácích pro zákonné zástupce, školy a další instituce v souladu s předpisy GDPR
      • Vedení dokumentace, evidence a administrativa související se standardními činnostmi v souladu s předpisy GDPR
      • Metodická pomoc při tvorbě preventivních programů škol

  • PSYCHOLOGICKÉ KONZULTACE

    • máte-li trápení, potřebujete poradit, hledáte podporu…
    • témata mohou být rozličná
      • k výchovné problematice (problémy doma, v MŠ, ZŠ, SŠ)
      • adaptační problémy – změny v rodině (rozvod, změny rodinného systému, úmrtí v rodině, narození sourozenců atd.), změny školního prostředí
      • podpora sebevědomí, práce se strachem a úzkostí
      • složité životní situace
      • konflikty s vrstevníky, témata hledání místa v kolektivu, partnerské problémy
      • podpora sebeovládání, rozvoj sociálních dovedností, nácvik relaxačních a dechových cvičení a další
    • časová frekvence dle potřeby, max. po dobu ½ roku

  • REEDUKACE A SPECIÁLNĚ-PEDAGOGICKÉ KONZULTACE

    • pro děti se specifickými poruchami učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie) a děti selhávající ve výuce
      • při potížích v psaní a čtení
      • nácvik správného úchopu psacího náčiní
      • pomoc s vytvořením pomůcek pro lepší zvládnutí učiva
    • k podpoře domácí přípravy
    • konzultace ke stylům učení (především pro 2. st. ZŠ a SŠ)
    • 1 x týdně – 1 x 14 dní (dle potřeby), maximálně po dobu ½ roku


Aktuální nabídka preventivních služeb PPP LN viz. odkaz PREVENCE


Aktuální programy nabízené pracovníky PPP Louny (dle kapacitních možností poradny)

  • Program Maxík

    • pro předškolní děti a žáky 1. a 2. třídy ZŠ s potížemi v učení
    • posilování motoriky, grafomotoriky a percepční oblasti
      • správné sezení, úchop psacího náčiní, stabilita
      • rozvoj komunikačních dovedností, rozvoj koncentrace
      • pozornosti
      • posílení funkcí zrakového a sluchového vnímání
    • setkávání vychází z individuálních potřeb klienta - doporučeno minimálně 1 x týdně, po dobu cca 5 měsíců

  • Program Metoda dobrého startu

    • pro děti od 5 do 11 let (vhodná pro děti s odkladem školní docházky)
      • zdokonalení pravolevé a prostorové orientace
      • chápání časových vztahů
      • procvičení zrakově pohybové koordinace
      • posílení komunikačních kompetencí
      • zdokonalení sluchového vnímání
      • prohloubení koncentrace pozornosti a paměti
      • zdokonalení úchopu psacího náčiní a uvolnění svalstva ruky
    • frekvence setkávání 1x týdně, individuálně či ve skupině, po dobu cca 5 měsíců

  • Program Hypo

    • individuální program pro děti s nadměrnou pohybovou aktivitou a s poruchami pozornosti, i pro děti nezralé s odkladem školní docházky ve věku od 5,5 do 6,5 let (účinný až do věku 8 let) + metodické vedení rodiče
    • zaměřený na
      • posílení zrakového a sluchového vnímání
      • rozvoj vizuomotorické koordinace
      • rozvoj koncentrace pozornosti
      • rozvoj kognitivních funkcí
      • rozvoj krátkodobé paměti
    • frekvence setkávání 1 x týdně
    • celkem 10 lekcí (cca po dobu 3 měsíců)

  • Program Kumot

    • pro děti od 5 do 8 let
    • skupinový program pro skupinu dětí (počet 6 – 8)
    • zaměřený na
      • rozvoj jemné motoriky
      • grafomotorických dovedností
      • posílení sociálních dovedností
    • cena 80 Kč za CD – pro dítě, cca + 20Kč za materiály a poštovné
    • frekvence setkávání 1 x týdně, po dobu cca 3 měsíců (10 lekcí, kde se pracuje s tématy souvisejícími s písněmi z CD)

  • Program Kuprev

    • individuální program pro předškolní děti + metodické vedení rodiče
    • zaměřený na
      • časoprostorovou orientaci a vědomostní orientaci
      • uvědomění si vlastní identity (posilování sociální zdatnosti dítěte v běžných situacích)
      • prevenci patologických jevů
    • vhodný pro děti s dysfázií, autismem, ADHD, LMP (1 ve skupině), národnostními rozdíly v rodině a jinými obtížemi
    • cena cca 400 Kč (metodický materiál pro rodiče a dítě)
    • frekvence setkávání vychází z individuálních potřeb klienta od 1x týdně až cca 1 x měsíčně (1 téma)
    • celkem 18 lekcí, které lze cyklicky opakovat, max. po dobu 1⁄2 roku

  • Program Kupoz

    • individuální program pro děti od 8 do 12 let
    • zaměřený na rozvoj pozornosti
    • cena cca 450 Kč (metodický materiál)
    • frekvence setkávání 1 x za 14 dní, celkem 15 lekcí (cca po dobu 4 měsíců)

  • ROZVÍJEJÍCÍ PROGRAM PRO DĚTI S ODKLADEM ŠKOLNÍ DOCHÁZKY

    • skupinový nebo individuální program pro předškolní děti
    • rozvoj důležitých oblastí pro vstup do ZŠ (jemná motorika, hrubá motorika, zrakové a sluchové vnímání, sociální připravenost, pravolevá orientace apod.)
    • počet lekcí 12, po dobu cca 3 měsíce