• A-
  • A
  • A+

Nabídka služeb

Komplexní psychologická a speciálně pedagogická diagnostika

  • Diagnostika školní zralosti
  • Diagnostika předškolního věku z důvodu zařazení do přípravné třídy
  • Diagnostika dětí předškolního věku, žáků ZŠ a SŠ s problémy v adaptaci, s výchovnými problémy včetně SPCH
  • Diagnostika žáků ZŠ a SŠ s výukovými problémy, včetně SPU a žáků neprospívajících
  • Psychologická a speciálně-pedagogická diagnostika jako podklad
    • pro integraci žáků se SPU a SPCH nebo pro specializovanou péči v rozsahu integrace
    • pro návrhy na zařazování a přeřazování žáků se SPU a SPCH do škol, tříd, oddělení studijních skupin s upravenými vzdělávacími programy
  • Diagnostika jako podklad pro pomoc žákům ZŠ a SŠ v případech komplikací při volbě další školy či povolání
  • Diagnostika žáků ZŠ a SŠ s osobnostními a sociálně vztahovými problémy
  • Diagnostika mimořádného nadání žáků

Psychologická a speciálně pedagogická intervence

  • Poradenská intervence (včetně telefonické) u dětí předškolního věku, žáků ZŠ a SŠ, zákonných zástupců a pedagogických pracovníků v životní krizi a individuální pomoc těmto jedincům při zpracování krize v případech, kdy negativně ovlivňuje vzdělávání dítěte a žáka.2) Individuální a skupinová práce s dětmi předškolního věku s nerovnoměrným vývojem, s obtížemi v adaptaci apod.
  • Individuální a skupinová práce s dětmi s OŠD při přípravě na školní docházku (Rozvíjející program)
  • Základní individuální reedukace žáků s SPU jejichž problémy vyžadují odborně mimořádnou a náročnou sppg. péči
  • Individuální práce s žáky ZŠ a SŠ s obtížemi v adaptaci s osobnostními, sociálně vztahovými a podobnými problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání
  • Kariérové poradenství pro žáky ZŠ a SŠ
  • Poradenské vedení rodin s dítětem nebo žákem (v případech problémů, které negativné ovlivňují vzdělávání dítěte nebo žáka)
  • Poradenské konzultace a krátkodobé poradenské vedení zákonných zástupců dětí předškolního věku a žáků ZŠ, kterým je poskytována diagnostická a intervenční péče poradny.
  • Psychologické konzultace a rodičovské vedení. Individuální psychologické konzultace pro děti, žáky i studenty, kteří se potýkají s problémy osobnostními či vztahovými (v rodině, ve škole, ve vrstevnické skupině apod.), které mohou mimo jiné negativně ovlivňovat i jejich výukové možnosti. Rodičům dětí a studentů s výchovnými problémy nabízíme možnost rodičovských konzultací a edukativního vedení.

Informační a metodická činnost. Příprava podkladů pro vzdělávací opatření, dokumentace apod.

  • Informační a metodická činnost
    • Metodické vedení práce výchovných poradců a školních metodiků prevence v ZŠ a SŠ
    • Spolupráce a metodické vedení vyučujících pracujících s žáky s SPU a SPCH (v rámci DYS skupin)
    • Spolupráce a metodické vedení učitelek MŠ – např. v oblasti identifikace nadaných dětí
  • Příprava podkladů
    • pro integraci žáků s SPU a SPCH do ZŠ a SŠ
    • pro zařazení žáků s SPU a SPCH do škol, tříd, oddělení, studijních skupin s upravenými vzdělávacími programy
  • Zpracování zpráv o žácích pro zákonné zástupce, školy a další instituce v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů
  • Vedení dokumentace, evidence a administrativa související se standardními činnostmi v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů
  • Metodická pomoc při tvorbě preventivních programů škol

Aktuální nabídka preventivních služeb PPP LN viz. odkaz PREVENCE


Aktuální programy nabízené pracovníky PPP Louny

PROGRAM MAXÍK:
  • pro předškolní děti a žáky 1. a 2. třídy ZŠ s potížemi v učení
  • posilování motoriky, grafomotoriky a percepční oblasti
    • správné sezení, úchop psacího náčiní, stabilita
    • rozvoj komunikačních dovedností, rozvoj koncentrace
    • pozornosti
    • posílení funkcí zrakového a sluchového vnímání
  • setkávání vychází z individuálních potřeb klienta - doporučeno minimálně 1 x týdně, po dobu cca 5 měsíců

PROGRAM METODA DOBRÉHO STARTU:
  • pro děti od 5 do 11 let (vhodná pro děti s odkladem školní docházky)
    • zdokonalení pravolevé a prostorové orientace
    • chápání časových vztahů
    • procvičení zrakově pohybové koordinace
    • posílení komunikačních kompetencí
    • zdokonalení sluchového vnímání
    • prohloubení koncentrace pozornosti a paměti
    • zdokonalení úchopu psacího náčiní a uvolnění svalstva ruky
  • frekvence setkávání 1x týdně, individuálně či ve skupině, po dobu cca 5 měsíců

PROGRAM HYPO:
  • individuální program pro děti s nadměrnou pohybovou aktivitou a s poruchami pozornosti, i pro děti nezralé s odkladem školní docházky ve věku od 5,5 do 6,5 let (účinný až do věku 8 let) + metodické vedení rodiče
  • zaměřený na
    • posílení zrakového a sluchového vnímání
    • rozvoj vizuomotorické koordinace
    • rozvoj koncentrace pozornosti
    • rozvoj kognitivních funkcí
    • rozvoj krátkodobé paměti
  • frekvence setkávání 1 x týdně
  • celkem 10 lekcí (cca po dobu 3 měsíců)

PROGRAM KUMOT:
  • pro děti od 5 do 8 let
  • skupinový program pro skupinu dětí (počet 6 – 8)
  • zaměřený na
    • rozvoj jemné motoriky
    • grafomotorických dovedností
    • posílení sociálních dovedností
  • cena 80 Kč za CD – pro dítě, cca + 20Kč za materiály a poštovné
  • frekvence setkávání 1 x týdně, po dobu cca 3 měsíců (10 lekcí, kde se pracuje s tématy souvisejícími s písněmi z CD)

PROGRAM KUPREV:
  • individuální program pro předškolní děti + metodické vedení rodiče
  • zaměřený na
    • časoprostorovou orientaci a vědomostní orientaci
    • uvědomění si vlastní identity (posilování sociální zdatnosti dítěte v běžných situacích)
    • prevenci patologických jevů
  • vhodný pro děti s dysfázií, autismem, ADHD, LMP (1 ve skupině), národnostními rozdíly v rodině a jinými obtížemi
  • cena cca 400 Kč (metodický materiál pro rodiče a dítě)
  • frekvence setkávání vychází z individuálních potřeb klienta od 1x týdně až cca 1 x měsíčně (1 téma)
  • celkem 18 lekcí, které lze cyklicky opakovat, max. po dobu 1⁄2 roku

PROGRAM KUPOZ:
  • individuální program pro děti od 8 do 12 let
  • zaměřený na rozvoj pozornosti
  • cena cca 450 Kč (metodický materiál)
  • frekvence setkávání 1 x za 14 dní, celkem 15 lekcí (cca po dobu 4 měsíců)

ROZVÍJEJÍCÍ PROGRAM PRO DĚTI S ODKLADEM ŠKOLNÍ DOCHÁZKY:
  • skupinový nebo individuální program pro předškolní děti
  • rozvoj důležitých oblastí pro vstup do ZŠ (jemná motorika, hrubá motorika, zrakové a sluchové vnímání, sociální připravenost, pravolevá orientace apod.)
  • počet lekcí 12, po dobu cca 3 měsíce

skupina pro děti s ADHD – NEPOSEDA
  • pro žáky 1. – 2. a 3. - 5. třídy
  • práce v malých skupinkách (max. 4 děti)
  • pro děti:
    • neposedné, neklidné, neustále v pohybu
    • nepozorné, nesoustředěné, „vypadající, že neposlouchají a koukají okolo“
    • impulzivní – nevydrží čekat, až na ně přijde řada, skáčou do řeči, neustále mluví, „rychleji konají, než myslí“
    • v kolektivu neoblíbené, zbrklé,…
  • zaměříme se na nácvik zvládání vlastních reakcí, rozvoj sociálních dovedností, trénink pozornosti, posílíme vnímání vlastního těla a chápání druhých lidí
  • časová frekvence 1 x 14 dní, max. ½ roku

SEBEROZVOJOVÁ SKUPINA – MÁM NA TO
  • pro žáky 8. a 9. tříd ZŠ a prvních ročníků SŠ
  • skupinový program pro 3 až 6 žáků
  • pro žáky:
    • s problémy v navazování vztahů s vrstevníky
    • kteří nevěří svých schopnostem
    • panikaří ve stresové (zkouškové) situaci
    • pro ty, co se stydí mluvit před ostatními
    • cítí se osaměle, nepochopeně
    • chtěli by se o sobě něco dozvědět a více si věřit
  • časová frekvence 1 x 14 dní, max. ½ roku

PSYCHOLOGICKÉ KONZULTACE:

  • máte-li trápení, potřebujete poradit, hledáte podporu…
  • témata mohou být rozličná
    • k výchovné problematice (problémy doma, v MŠ, ZŠ, SŠ)
    • adaptační problémy – změny v rodině (rozvod, změny rodinného systému, úmrtí v rodině, narození sourozenců atd.), změny školního prostředí
    • podpora sebevědomí, práce se strachem a úzkostí
    • složité životní situace
    • konflikty s vrstevníky, témata hledání místa v kolektivu, partnerské problémy
    • podpora sebeovládání, rozvoj sociálních dovedností, nácvik relaxačních a dechových cvičení a další
  • časová frekvence dle potřeby, max. po dobu ½ roku

REEDUKACE A SPECIÁLNĚ-PEDAGOGICKÉ KONZULTACE:

  • pro děti se specifickými poruchami učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie) a děti selhávající ve výuce
    • při potížích v psaní a čtení
    • nácvik správného úchopu psacího náčiní
    • pomoc s vytvořením pomůcek pro lepší zvládnutí učiva
  • k podpoře domácí přípravy
  • konzultace ke stylům učení (především pro 2. st. ZŠ a SŠ)
  • 1 x týdně – 1 x 14 dní (dle potřeby), maximálně po dobu ½ roku

Kontakt na DVPP

Oddělení dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (kurzy, semináře, vzdělávací akce)
O

author
 Nikola Sadílková

asistentka odd. DVPP
nikola.sadilkova@pppuk.cz
 
Tel. na odd. DVPP: 417 533 625,
770 171 218
(na těchto telefonech NELZE objednávat klienty do PPP!)